Kondycja firmy – 10 ważnych wskaźników
Kondycja firmy – 10 ważnych wskaźników
Na jakie wskaźniki zwracać uwagę, aby kondycja firmy była możliwie jak najlepsza? Sprawdźmy.
Kiedy jesteś liderem małej firmy, czasami zbytnio angażujesz się w operacyjną stronę rzeczy.
A to może uniemożliwić Ci obiektywne spojrzenie na to, jak sobie radzisz.
Dlatego ważne jest, aby od czasu do czasu zrobić krok wstecz i zadać sobie właściwe pytania.
Może jesteś z natury perfekcjonistą i ustawiasz poprzeczkę zbyt wysoko?
A może masz problem z przyznaniem się do nieprawidłowości w swoim własnym projekcie?
Kondycja firmy – sprawdź 10 kluczowych wskaźników
1. Szczęśliwi pracownicy.
Jeśli możesz pochwalić się stabilnością swojej siły roboczej i tym, że Twoi pracownicy są zmotywowani, jest to pierwszy wskaźnik do sprawdzenia kondycji firmy.
I tym samym potwierdzenia, że jesteś na dobrej drodze.
Szczęśliwi pracownicy to wydajni pracownicy, którzy są w stanie zapewnić doskonałą obsługę klienta.
2. Klienci wysokiej jakości.
Czy Twoi klienci są zadowoleni po dokonaniu zakupów u Ciebie? Jest prosty i zabawny sposób, aby to ustalić.
Po prostu narysuj 3 kolumny na kartce papieru i oznacz je:
- uśmiechniętą buźką” w pierwszej kolumnie,
- neutralną buźką w środkowej kolumnie,
- smutną lub złą w trzeciej kolumnie.
Następnie należy regularnie śledzić wszystkie zebrane informacje, aby obliczyć wskaźnik zadowolenia klienta.
Sprawdzanie poziomu zadowolenia klientów jest również wskaźnikiem potwierdzającym dobrą kondycję Twojej firmy.
3. Definicja wyzwań.
Jeśli określisz jasną i motywującą misję, Twoi pracownicy spontanicznie podążą za Tobą. To dobry początek, prawda?
Aby lepiej ich zachęcić, sprawdź, czy są zaangażowani w misję, którą im powierzyłeś.
Możesz również sprawdzić, czy są oni w stanie powiązać swoją pracę z misją, do której są przywiązani.
4. Wiarygodność eksperta.
Kiedy lokalna prasa cytuje Ciebie i Twoich pracowników jako ekspertów w swojej dziedzinie, możesz przypisać sobie zasługi.
Jest to dowód na to, że wykonujesz świetną robotę, budując i utrzymując reputację i zaufanie w swojej społeczności.
5. Atmosfera w pracy.
Kiedy Twoi pracownicy mogą swobodnie wyrażać swoje pozytywne lub negatywne opinie, może to tylko świadczyć o zdrowym stanie umysłu w Twojej firmie.
Słuchaj krytyki swoich pracowników, aby przezwyciężyć trudności i zwracaj uwagę na ich uwagi i sugestie.
Warunki pracy Twoich pracowników są również jednym z kluczowych wskaźników kondycji Twojej firmy i w dużej mierze od niej zależą.
6. Elastyczność.
Zdrowe małe firmy są wystarczająco elastyczne, aby dostosować się do zmieniających się warunków gospodarczych i wymagań.
Niezależnie od modelu Twojego biznesu, gotowość do przyjęcia zmian i podążania naprzód jest głównym wskaźnikiem Twojego potencjalnego sukcesu.
7. Stała rentowność.
Uzyskanie zysku na koniec roku i reinwestowanie go z powrotem w swój biznes świadczy o dobrej kondycji finansowej firmy.
Wzrost sprzedaży, nawet o kilka procent, to synonim dobrych perspektyw finansowych.
Płynność finansową firmy pozwalają zachować takie usługi i produkty jak: faktoring czy bankowy rachunek firmowy – https://finansepersonalne.pl/darmowe-konto-firmowe/
8. Otwartość na zmiany.
Jeśli jesteś odporny na zmiany i robisz to samo od lat, bez żadnego innego powodu niż ten, że zawsze robiłeś to w ten sposób, możesz zacząć zadawać sobie pytania.
Czy ten model nadal sprawdza się w Twoim biznesie? Czy po drodze zapomniałeś wprowadzić poprawki?
9. Częsta rekrutacja.
Kolejnym wskaźnikiem, że Twój biznes ma się dobrze jest to, że osoby poszukujące pracy pukają do Twoich drzwi.
Tym bardziej, jeśli nie uruchamiałeś jakieś kampanii rekrutującej nowych pracowników.
10. Przepływy biznesowe.
Lepiej mieć za dużo pracy, niż nie mieć jej wcale, prawda? Więc nie panikuj!
Stawianie czoła tego rodzaju pozytywnym wyzwaniom może być tylko obiecującym wskaźnikiem dla Twojego biznesu i kondycji Twojej firmy.